Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Valpmys!

Kategori: Franz, Vallning

Sen Ernzt gick före över Regnbågsbron saknas det såklart någon i det här huset. Det är vi nog överens om, både jag, J & Franz. Skulle jag tänka med hjärtat hade jag velat ha en hund till nu, helst igår, men ibland måste även jag tänka med hjärnan istället.
 
Med två så små barn är det helt enkelt inte riktigt rätt läge att skaffa en valp. Varken för barnens eller Franz del. Barnen är så små än och Franz behöver ha den uppmärksamhet han kan få som det är nu. Jag hoppas komma igång med vallningen riktigt igen och vi har ett mål men det håller jag för mig själv än. Det är ett mål men jag hoppas att vi ska kunna uppnå det, säsongen är ju rätt lång. Faktiskt.
 
I alla fall styrde jag och Franz kosan mot Öland för alldeles ljuvligt valpmys i lördags. Mellie, som är halvsyster genom pappa Wille, har fått en hög alldeles bedårande valpar och eftersom de snart (imorgon) flyttar hemifrån var jag ju såklart tvungen att ta tillfället i akt att snusa lite på dem. Valpar luktar ju SÅ GOTT! Bajs & mjölk är en mycket bättre kombination än man skulle kunna tro.
Nu var alla valparna tingade och tur var väl det, jag hade inte vågat mig dit annars, för då hade jag garanterat låtit hjärtat ta överhanden och fått med mig en valp hem. Haha, så pass väl känner jag mig själv.
 
Så, här kommer en härlig bildkavalkad på de små liven!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi passade såklart på att fika, äta gott ute i solen och valla lite när vi ändå sågs. En fantastiskt bra och mysig dag på alla sätt. Dessutom fick jag, som alltid, med mig en stor portion träningssug hem. Det gillas skarpt! Nu hoppas jag att det inte dröjer så länge tills jag får anledning att köra över den där bron igen! Sommaren är ju dessutom snart här och Öland har ju faktiskt både sol & bad att erbjuda utöver fina vänner och vallning!
Kommentera inlägget här: