Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

När man inte vill att helgen ska ta slut

Kategori: Livets goda, På Sjölyckan, Vänner och familj

Ja, som rubriken säger. Jag vill aldrig att den här helgen ska ta slut. Fantastisk! 


J var på jobbfest i fredagskväll så när barnen äntligen somnat fick jag en stund själv på altanen i solnedgången med ett glas vin. För kvällarna har varit precis lika sköna som dagarna. 


Solnedgång över Sjölyckan!

Igår packade vi väskan, tog den lilla poolen under armen och gick till mormorn & morfarn. Där hängde kusin E & mostin och vi fick några härliga timmar med poolbad (W passade oturligt nog på att ta en tupplur precis då!), fika och lunch i trädgården. Barnen leker så himla bra tillsammans och är så måna om varann. Hjärtat liksom smälter. 
Jag tog en tur till Lundens Växthus för att köpa lite blommor att fylla lådorna med.
Vi grillade revben på kvällen och när barnen somnat klippte J gräset innan jag gick ut och planterade. Det är så vi jobbar oftast nu, vi hänger ute i omgångar.  

Vi ser fram emot mycket poolhäng i sommar!

Idag på förmiddagen tog jag tag i planerandet i trädgårdslandet. Morötter, rödbetor, ärtskidor & annat gott fick komma i backen så nu hoppas vi bara på god skörd även i år. 

Efter lek ute och pannkakslunch tog grabbarna en tupplur och vi vuxna tog ett ryck ute, tillsammans för en gång skull. 
I eftermiddag var det dags för teater med kusin E & mostin på bakgården av stadens residens. Mamma Mu och Kråkan. Så fantastiskt mysigt och bra, även om L tycker att Kråkan är ganska otäck. W satt snällt i pappans knä och tittade storögt på allt runtomkring, förmodligen minst på just teatern dock. 
Efteråt fick alla glass och sen åkte vi hemmåt. 

Årets trädgprdsland. En liten yta finns kvar att plantera på men jag har inte riktigt bestämt mig för vad vi ska ha där än.

Verkligen en fantastisk helg, sådär som det ser ut på sociala medier ni vet. Glada barn, strålande sol, fräkniga näsor och glass. Helt ljuvligt! 


Nu är helgen ändå slut. Imorgon är det vardag igen & tur är det väl att veckan endast är en kortvecka. Jag ser nämligen väldigt mycket fram emot nästa helg med allt vad den har att bjuda på, inklusive fyra lediga dagar tillsammans!

Teater med Mamma Mu och Kråkan a la Studiefrämjandet. Suveränt!
Kommentera inlägget här: