Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Jag ska aldrig sluta njuta

Kategori: På Sjölyckan, Vardagen, Vänner och familj

Jag som trodde vi skulle ha fyra lediga dagar tillsammans i familjen fick tji för J jobbade idag. Han gottgjorde det med att ta storhandlingen på vägen hem & dessutom runda bolaget för att inhandla lite gott att dricka inför helgens äventyr för den här morsan. Förmodligen får jag inte i mig allt just den här helgen utan det kommer garanterat räcka till fler.


Grabbarna och jag tog en tidig långpromenad. På vägen hem stannade vi till hos mormorn & morfarn för fika. När vi kom hem möttes vi av världens finaste Cinna och när lunchen var överstökad fick faktiskt min allra finaste vän och jag en ganska lång stund på tu man hand. Både L & W sov nämligen. Jag är så glad för den fantastiska vänskapen vi har, jag & Cin, och det som är så fint när man varit vänner så länge är att man sällan behöver säga allt, vi vet ändå. Tack finaste du för besöket! 
Jag hann styra med tvätten också innan grabbarna vaknade och lagom tills vi var redo för fika kom mormorn & kusin E. Fika vid sandlådan och lek i den samma innan de åkte och det var dags för mat igen. Man äter mycket med två små barn i huset...

L fick ont i magen och kvällen spenderades i soffan innan läggdags. Jag tog med mig Franz ner till sjön och han simmade länge fram och tillbaka efter bollen. Jag måste bli bättre på att åka ner dit, det är en skön stund för oss båda i värmen. När barnen så somnat tog jag fram målarkläderna och J sprang en runda. 
Vi har börjat måla huset som bara varit grundat tills nu, det ska bli skönt att få det gjort och huset blir mer en helhet när det får ny härligt doftande falufärg struken över sig. Jag älskar att måla.  Strax efter 22 gick jag in. En fantastisk kväll som, även om det fortfarande var ganska ljust när jag gick in, ändå var för kort. Jag vill aldrig att mörkret ska göra entré vid den här årstiden.  Jag vill aldrig sluta beskåda av allt det vackra här där vi bor. Jag ska aldrig sluta njuta av det som är njutbart. 

Nu tar vi kväll. Imorgon väntar en ny dag och det är dags för den årliga träffen med alla fina hästtjejer.  Vi som ses en gång om året och har gjort i ganska många år nu. Imorgon bär det av till Markaryd och jag är säker på att jag kommer att få många anledningar att njuta även då. 

Hoppas ni har njutit också idag för det mår själen bra av...

Kommentera inlägget här: