Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Stjärtfluss

Kategori: Vardagen

Ja, rubriken är det nya ordet jag lärt mig idag. Jag har aldrig hört talas om det innan och kunde inte låta bli att dra på smilbanden åt namnet när de på dagis idag berättade att det går just Stjärtfluss nu. Streptokocker i rumpan helt enkelt. Samma bakterie som ger halsfluss, resfeber och svinkoppor enligt 1177.se. 

Vi har dock klarat våra rumpor än & jag hoppas det förblir så! 

I övrigt har vi haft en bra dag. Efter fikat i eftermiddag gick vi ut i det fantastiska vårvädret. En tur till mormor & kaffe på trappan i solen. L fick tillomed en glass vilket uppskattades väldigt! Sen roade han sig ute en stund med kratta, sopborste och spade medan W sov i vagnen en stund. Själv njöt jag till fullo av de härliga värmande strålarna och hann faktiskt lägga benen i kors en liten stund. Men den var liten. 
När morfarn kom hem gick vi in och sen joinade även J till den goda kycklingsalladen och de nybakade frallorna som vi blev bjudna på. Fler dagar av den här typen tack!
För visst är det underbart när våren kommer tillbaka. Jag undrar varje år vid den här tiden hur jag faktiskt överlevt vintern & även om jag älskar alla årstiderna när det är sol är det ändå våren som är min absoluta favorit. Jag älskar dig våren, stanna hos oss nu!

L hängde med mormor, W sov i vagnen och jag hann iaf lägga benen i kors tillräckligt länge för att ta en bild.
Kommentera inlägget här: