Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Sjukdom och ordning

Kategori: På Sjölyckan, Vardagen

Hela veckan har bestått av sjukdom. Det finns inte så mycket att skriva om då. Det började med W, följdes av L och nu ligger jag själv med feber och förkylning. J är den som klarat sig bäst, han är bara lite snorig. 

Vi hoppas att nästa vecka får bli lite vardag för oss iaf med dagis, sim för båda grabbarna och jobb för pappan som varit hemma några dagar eftersom jag inte har haft ork att rodda grabbar, hund och hem. 
Tråkigt när det blir såhär, särskilt eftersom min egen pappa fyllde år (jämnt, men 23 enligt honom själv) i veckan och han skulle firas, bara av absolut närmsta familjen men ändå, igår. Idag är jag dock aningens piggare så jag hoppas det har vänt nu även för mig. 

Häromdagen gjorde jag iaf slag i saken och köpte de där trådkorgarna jag spanat på länge på Mio. 

Mössor och annat i en enda oordning.
Före. Vantar överallt.

Perfekt för vantar, mössor & halsdukar som tidigare legat utspridda lite överallt. Å så är de snygga också. Funderar nästan på om inte jag skulle köpa två till så J & jag får varsin också. Jag får suga lite på den karamellen. 

Efter. Ordning på torpet!
En dag kanske jag hittar ett skoställ jag gillar (eller två) som också passar vid ingången här. Ett på varje sida om dörren. Men för nu är jag nöjd!

Hoppas ni har en kry & skön helg hursom! 

Kommentera inlägget här: