Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Att ta vara på dagarna

Kategori: Vardagen

Vi är inne i mitten av februari. Tiden går så fruktansvärt fort. Om bara några få veckor ska jag börja jobba igen. Visserligen bara halvtid och egentligen ska det bli ganska skönt. Såklart vill man spendera så mycket tid som möjligt med barnen men faktum är ändå att det långt ifrån alltid är roligt att vara hemma. När jag börjar jobba kommer jag få det bästa av två världar och jag trivdes väldigt bra med upplägget i våras när jag jobbade ett par dagar i veckan under några månader. Dessutom får ju J möjligheten att vara hemma med grabbarna och det vill han absolut. Det är trots allt en väldig lyx att kunna vara hemma med sina barn så som vi kan i det här landet. 

Hus som har vi haft fantastiskt fint vinterväder i några dagar men man liksom känner att våren knackar på. Snön håller på att smälta bort av solens värmande strålar under dagarna och igår lyxade vi till det med sushi. Det gjorde att jag inte hade någon matlagning att stå i efter mellis på eftermiddagen så istället packade vi på oss kläder och tog en pulkatur i solen till mormorn. W älskade det och sjöng mest hela vägen.  Inte ens när morsan körde lite för vågat på en snödriva och pulkan välte, vilket gjorde att han landade med sitt lilla ansikte i den kalla snön, gav han en sur min. Han är galet glad den där ungen. L har ju åkt pulka massor av gånger innan och satt nöjd han också även om han gärna ville prova att dra både sin egen pulka och Ws. Tänk vilka små saker som behövs för att man ska känna att man tar vara på stunderna och de fina dagarna. Mer sånt! 

Grabbarna på pulkatur!

Nu ska jag slänga in Spenatfrallorna som jäst klart i ugnen, dra ett varv med dammsugaren på nedervåningen också & sen packa ner W för en promenad med Franz innan vi hämtar hem L från dagis. Det blir nog en bra dag idag också. Hoppas ni får det med! ❤

KOMMENTARER:

  • MALIN SUNDIN - MOM TO BE säger:
    2017-02-19 | 15:21:23
    Bloggadress: http://malinsundin.se

    åh vad mysigt

    Svar: Mycket ❤
    Micha

Kommentera inlägget här: