Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Att inte se bakåt men framåt

Kategori: Allmänt, Vardagen

Det har varit en ganska omtumlande tid så orken har varit slut även om jag haft (& fortfarande har) en del planerade inlägg här. De kommer men än så länge finns de bara i mitt huvud.


Jag har börjat se mig om på riktigt efter att löften brutits, förutsättningar ändrats, lovad saker tagits tillbaka och sedan ändrats tillbaka igen. Det finns många möjligheter bara man tar av sig skygglapparna & jag är säker på att det kommer bli bra hur det än blir. Jo, jag vet att jag är lite kryptisk men ni som vet vad det gäller ni vet. Ni andra kan få undra en stund till eftersom jag inte varken vill eller vågar säga mer än så här i nuläget.
Jag har iallafall lärt mig en hel del under de sista månaderna. Både vad jag själv ska tänka på, att jag inte så ofta som jag gjort lita på folks ord till exempel. Det har också visat sig vilka personer som verkligen finns där, som helhjärtat bryr sig fast de sitter i samma (så gott som) sits, och vilka personer som inte alls bryr sig oavsett om de sitter i samma sits  eller inte. De sistnämnda är fler än jag trott och det är väl ännu ett kvitto på att jag inte alltid ska tro så gott om folk. Det är enkelt att vara stöttande och omtänksam i lätta tider, svårare i tuffare. 
Här kan vem som helst läsa så jag väljer att lämna det så. En fortsättning kommer garanterat hur det än blir.

Vi har tagit påskledigt nu i alla fall och efter påskharens besök (väldigt uppskattat av både stora & små!), bad och nu sovande barn kryper vi vuxna upp i soffan med varsitt påskägg, en kanna kaffe och tända ljus. Regnet smattrar utanför och det ska tydligen fortsätta hela helgen. Vi som hade så mycket trädgårdsfix planerat, typiskt!

Ikväll väljer vi ändå att fokusera på det vi har, det som är bra & njuta av en lugn stund med fyra lediga dagar tillsammans framför oss. 

Glad påsk! 

KOMMENTARER:

  • Nina säger:
    2017-04-16 | 20:51:21
    Bloggadress: http://ninsan.se

    <3

    Svar:
    Micha

  • Elisabeth säger:
    2017-04-17 | 08:45:27

    Hoppas allt löser sig, vad det än är! Kram! <3

    Svar: Tack, det gör det garanterat. På ett eller annat sätt. ❤ Kram
    Micha

  • Lisa säger:
    2017-04-18 | 20:13:45

    Att fokusera på det som är bra låter klokt! Sen får man ju bryta ihop och vara besviken också ibland så klart, det hör väl till... Men trist att det ska kännas så tufft och osäkert just nu.. Även om det känns avlägset just nu så talar väl erfarenheten för att du om en tid kommer se fördelarna med det som blivit, kanske blir det med lite naivt synsätt det bästa som kunde hänt/något att vara tacksam för. Hoppas mitt resonemang inte missförstås! Ser fram emot mer catch up framöver!Stor kram!

    Svar: Ser också fram emot catch upp snart! Å jag håller med dig, naivt eller inte, det kommer att bli bra! Kram ❤
    Micha

Kommentera inlägget här: