Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Och veckorna bara försvinner

Kategori: Lille L, Lille W, Vardagen

Jag behövde lite andrum, tid att läka det djupa såret. Det är inte helt läkt men lite mindre infekterat, livet rullar ju på även om man förlorar någon man älskar väldigt högt.

Efter en vecka med höga siffror på termometern för L's del har vi nu fått vara friska ett par veckor. Dagis går toppenbra & numera knackar han själv på dörren & går in när vi kommer på morgonen och han vinkar glatt åt mig när jag går. Skönt!

W växer och det är snart dags för nytt besök på BVC. Som 4 månaders vägde han in på 8150 gram och mätte hela 70 cm!! Ingen liten pojk & han är lika glad som han är stor. Han sitter korta stunder själv numera och äter gröt vid ett mål och "vanlig mat" vid ett annat. Kräkningarna har minskat lite men han är en riktig kräkbebis så vi försöker fasa ut ersättningen och gå över på mer fast mat. Det funkar bra än så länge och matglad är han, som sin bror!

Dagarna rusar förbi. Upp, äta frukost, göra oss iordning, lämna L, hem och kanske hinna dammsuga eller åka å handla. Ge gröt, gå en promenad, hämta L, hem & lägga honom, äta & ge W mat. Förbereda middag, fixa & äta mellis, leka lite, äta, diska och sen läggdags för kidsen. Det är fullt upp men det går bra så länge jag inte ha några andra krav eller önskemål på aktiviteter.

Nästa vecka ska jag förbereda namngivningen så jag hoppas på lite hjälp med kidsen av min snälla mamma så jag kan laga och baka ifred. Vi skulle köpt maten men jag blev för snål och tycker egentligen att det känns bättre att erbjuda varm mat vid den här årstiden så då blir det så. Jag tänker dock inte göra bakelser med marsipan som förra året på L's namngivning. Det var bakelser och marsipan överallt. Haha! I år kör vi på tårta istället. Och lite annat smått och gott. Å denna gången ska jag be någon fota. Sist trodde jag att jag skulle hinna det men icke så det finns bara några halvkasst mobilbilder från den tillställningen som jag svettades med i flera dagar.
Man lär så länge man lever!

Nu ska jag knyta mig snart, först ska jag bara...Ja, ni vet hur det är. Plocka lite här, ge katterna mat, fixa lite där. Men strax efter 22 ska jag nog kunna va i säng om jag sätter lite fart.
Ta hand om er!

W efter maten idag, aptiten och humöret är det definitivt inget fel på!
Igår fick fåren ny halm, L fullkomligt älskar att va hos fåren. Halmen var mysig den också!

KOMMENTARER:

  • Nina säger:
    2016-11-21 | 22:07:44

    Lykke ska vägas och mätas på torsdag, spännande! Hon vägde vid fyra mån, 6015 gram och var 61 cm :) Jag tänkte vänta med mat till hon är 6-7 månader och köra BLW och testa det, ser så mycket framemot det :)

    Svar: Då är hon nog uppe i Ws 2 månaders noteringar nu, spännande! Mat är roligt, det är typ det bästa, iaf med våra eftersom de äter med sån aptit. Vi körde mycket av vår egen mat och stavar till L också men gjorde ungefär likadant med honom som med W. Börja smaka olika saker tidigt. Men märker ju sen när de vill greppa (skeden är han redan ute efter när vi matar nu!) och börja testa själva. Det är liksom nu det roliga börjar på riktigt tycker jag!
    Hoppas ni mår bra!
    Micha

Kommentera inlägget här: