Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Trettiofyra

Kategori: Gravid igen, Vardagen

Ja, igår var det födelsedag för min del. Trettiofyra år är jag tydligen nu. Det känns helt galet. Jag känner mig som...ja tjugosju eller trettio. Jag tycker ju att det liksom bara blir bättre och bättre så egentligen vill jag inte vara yngre men siffran börjar känns stor. Å andra sidan är det bara en siffra. Kråkfötterna, de gråa håren och de andra sakerna som påminner om att jag inte är tjugo-nånting längre är väl det enda som gör att jag inser att siffran ändå påverkar. Det gäller att njuta!
Hur som firades det inte på något speciellt sätt här mer än att jag fick skönsång och paket på morgonen av pojkarna! Det räcker så, vi kalasade ju i fredags. Skönt med en vanlig dag, en bra dag. Å paketen, så jäkla nöjd! Ni ska få se!
 
På trettiofyraårsdagen!
 
Jag passade på att fota magen (i samma tröja dessutom), för det gjorde jag förra året på min födelsedag när L huserade i den. Vad tycker ni, är det någon skillnad?
 
 
Över: 30 mars 2015, vecka 28 (27+0)
 
Under: 30 mars 2016, vecka 27 (26+2)

 
Jag vet ju sedan besöken på MVC att magen är lite större än förra gången, känslan är dock inte densamma. Jag känner mig inte så stor, inte än i alla fall. Vikten är något lägre än förra gången vid samma tid och det tycker jag stämmer med min känsla. Det satte sig inte speciellt mycket på andra delar av kroppen då och än mindre nu (än så länge). Däremot tycker jag att den här ungen ligger längre ner, ganska mycket längre ner och så är den ännu mer rörlig än vad L var & då var han ändå väldigt glad i att sprattla omkring. Enligt bm är det inte så konstigt, barn med mycket plats brukar röra sig mer.
 
 

KOMMENTARER:

  • Erika säger:
    2016-03-31 | 20:09:54
    Bloggadress: http://erikasblogg.se

    Min fina vän! Å jädrans va snygg du är i håret!! Fin längd på dig. Puss!

    Svar: Tack! Men jag har bara inte klippt mig på ett år eller så. Haha! Puss!
    Micha

Kommentera inlägget här: