Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Jeans & vit flagg

Kategori: Barngrejjer

Idag kröp smålänningen fram. KappAhl hade 3 för 2 på hela sitt sortiment och dessutom hade jag en bonuscheckar som bara gällde till och med idag. 

Så i eftermiddag, efter att kidsens farmor & farfar varit här, styrde jag kosan mot Grand. En snabb runda på H&M där jag inte hittade något trots att jag har en bonuscheck även där innan jag gick in på KappAhl. Målet var byxor till L och jag hittade inte mindre än tre par. 
Lösa, mjuka & snygga dra-på-jeans. Jag gillar verkligen deras byxor för barn. Särskilt med tanke på att jag ogärna skickar ungen till dagis i mjukisbyxor. 448 kronor fick jag ge och det känns bra även i plånboken. 
När jag kom tyckte J att det var bra att jag inte alltid köper nya kläder utan även väljer att köpa begagnat emellanåt. De gångerna man dessutom inte lyckas få bort tomatsåsen eller rödbetsfläcken från tröjan känns det extra bra om kläderna inte var helt nya. 
Idag blev det iaf nytt & idag kändes det helt rätt! 

Åtminstone tills ungen skulle sova och leker hoppborg i soffan i ett par timmar efter läggdags. Då tar man som förälder bara fram den vita flaggan och säga "Jag ger mig, hoppa bäst du vill" för att få lite lugn. Särskilt när det är söndagskväll och man är trött...

Bild från KappAhl.se. Ett av de fina paren jeans jag hittade idag! 👍
Kommentera inlägget här: