Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Kroppen, shopping, stoppet

Kategori: Barngrejjer, Gravid igen

Imorse packade vi in oss i bilen redan vid halv 9. 
Jag hade en tid på MVC och idag fick L följa med också. Efter besöket drog vi vidare, först ett snabbstopp på J's jobb där vi lämnade matlådan han glömt & sen körde vi upp till GS. 
Målet var att komma därifrån med ett par sköna BHar till mig och strumpor & en cykelhjälm till L. Kanske också en mössa till Lill* bus. Vi tog ett mellis på Askelyckan direkt när vi kom dit & sen gjorde vi affärerna. BHn hade jag tittat ut & provat tidigare på KappAhl, magiskt sköna! Där hittade jag strumpor till L och en mössa till honom också. Efter att ha letat i flera andra butiker efter något neutralt till Lill* bus att ha på huvudet gav jag upp. Det som var fina är antingen rosa eller blå. Jag vill ha vitt eller grått helst & det är inte lätt att hitta till så små.
Tanken var att köra till Din Sko efter & köpa ett par riktiga pjucks till L men nånstans här höll jag på att bryta ihop. Min kropp är inte gjord för att användas för tillfället och var vid det här laget helt slut. Jag kan inte heller skylla på L för han skötte sig exemplariskt som vanligt i affärer. Han typ älskar att handla & kolla på folk! 
Så jag svängde in på Bergqvists skor & högg tag i ett par svarta Kavat. Med lite hjälp från personalen gick vi därifrån nästan 700 kronor fattigare ungefär 8 minuter senare. Skorna och en mätsticka till att mäta skor och fötter fick följa med också. 
 
Superfina, absolut, men galet vad dyrt det är med så små skor!
 
Sen en snabb vända på Stadium där vi fick tag på hjälmen som var huvudsaken, eller en av dem i alla fall, innan vi körde hem. Jag var totalslut och när vi kom hem satt jag kvar i bilen i nästan en kvart innan jag orkade gå in. L sov, rätt sliten han med tydligen efter förmiddagens äventyr.
Skillnaden var att han piggnade till efter tuppluren medans jag har varit totalt förstörd resten av dagen. BMs råd om att ta det lugnt ekar i huvudet, jag tyckte att vi tog det lugnt men det är nog dags att skruva ner tempot ytterligare. 
 
 
Kommentera inlägget här: