Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Soffsurfing

Kategori: Inredning, På Sjölyckan

Sen vi flyttade in i huset för lite drygt två år sen har vi i princip inte använt vårt vardagsrum. Vi har ett par soffor där, kaminen såklart och ett matbord. Där sitter vi när vi har folk & vi är många så vi inte får plats i köket. Annars blir det mest sporadiskt, kortvarigt häng där. Tvn finns i allrummet på övervåningen och allt som oftast spenderas kvällarna där, framför tvn, om vi inte donar med något.  Ikväll skruvar maken garderober till W's rum medans jag soffhänger och soffsurfar efter en ny soffa till vardagsrummet. 

Vi har ju som sagt ingen tv där nere men mycket har ändrats på de här två åren och då var vi vara två, nu är vi fyra. Det blir mycket spring upp och ner för trappan och vi inser att det på sikt kommer vara bekvämt att ha en tv även där nere. Så, sofforna som står där ska säljas, eller de är sålda egentligen, ska bara hämtas, & då måste vi ha nåt nytt. Frågan är vad? 
Den får inte bli för bred heller för då inkräktar den på matplatsdelen av rummet men här är några jag kikat på ikväll. Vad tycker ni? 

Grått blir det hur som, det är en bra kompromiss av det svartvita som annars präglar rummet. 

Nockeby. Ikea.
Ikeas klassiska Ektorp, 3-sits här.
Kivik, från Ikea såklart.
Ektorp hörnsoffa, ännu en Ikea.
Kivik med schäslong. I löv Ikea!
Stocksund är också en Ikea men inte typisk i stilen om ni frågar mig.
Hampton från Mio.

Vilken tycker ni? 

Jag var helt inställd på en av de här men nu velar jag. 

KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2017-01-29 | 14:27:47

    Kivik med schäslong eller den längst ner kanske?

    Svar: Ja den är inte alls dum med schäslong. Då får man lite mer sittplatser också! 👍
    Micha

  • Elisabeth säger:
    2017-02-02 | 18:30:26

    Jag är ju svag för hörnsoffor (Y)

    Svar: Jag med egentligen men risken är att det blir trångt. Å det vill jag inte. Hörnsoffan var dock mitt val tills jag började mäta.
    Micha

Kommentera inlägget här: