Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Fredagsmorgon

Kategori: Vardagen

Väggdekorationen i Ludwigs rum som blev klar igår. 

Trädet med mätstickan kommer från Panduro men eftersom djuren som

ingick där inte var vad jag tänkt så kompletterade vi med djur och de två

extra grenarna från Dekortorget. Å vi är nöjda, hoppas Ludwig blir det också!

 

Fredags morgon. Jag sitter framför Nyhetsmorgon med en gymmande och jollrande unge, en kopp kaffe och två sovande hundar vid mina fötter. Dagen kunde börjat sämre. Ändå har vi varit vakna i 3 timmar vid det här laget. Jocke är på äventyr och åkte igår kväll. Jag är alltså själv hemma med minimannen och alla djuren.

Inga problem men det är klart att det blir lite mer omständigt när man måste packa ner ungen i vagnen för att kunna gå ut med hundarna. Imorse somnade han gott och sov för första gången på länge en stund i vagnen efter att vi kom hem. Han brukar alltid vakna lagom tills vi passerar brevlådan när vi varit ute och gått, oavsett om det varit en lång eller kort runda. Det gjorde i alla fall att jag hann ge djuren mat och få en lugn stund med min frukost innan han vaknade.

Igår var första gången på föräldragruppen. Några saknades men det verkade vara ett glatt och trevligt gäng. Å även om jag nog var äldst där var majoriteten i alla fall i min ålder. Jag ska ge det en chans även om jag har liiiite svårt för det där att prata bajsblöjor och obefintlig sömn (kanske för att vi får sova och har fått göra det mest hela tiden). Jag kanske vänjer mig, eller gör jag inte det och då är det okej också!

 

En härlig fredag och en trevlig helg önskar vi er!