Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Nu vänder det nog

Kategori: Lille W, Vänner och familj

Alla mina grabbar. Och fåren. Å så huset då, vår plats på den här jorden!

Förkylningen håller fortfarande ett ganska stadigt grepp i det här huset. L började, W hakade på, Jag fick en släng och nu är det mest jag kvar som ska bli kry också.  Men nu vänder det säkert för det fantastiska sommarvädret som mestadels beundrats från insidan av fönsterna ska försvinna och istället ska vi få svalare och regn i veckan som kommer. I alla fall är det vad som utlovats. Och vatten behöver vi så jag hoppas det kommer rejält med regn, sen kan det bli varmt och fint igen. 

När vädret vänder får gärna både förkylningen och den envisa hostan jag dras med också försvinna för jag är riktigt trött på dem båda två nu. 
I eftermiddags packade vi ändå grabbarnas båda Mini Kånken och gick till mormorn & morfarn för lite traktorkörning (ni vet en sån där liten eldriven som kidsen själva kan köra runt på) & mat. 
L manövrerade traktorn nästan själv men det är inte helt lätt att komma ihåg att både gasa och styra samtidigt. Han lär sig! W provsatt och som med allt annat gör han det med ett stort leende.

I torsdags blev W 10 månader och igår var vi på BVC för mätning & vägning. 79 cm och 10 190 gram noterades och brorsan får snart passa sig, annars blir han förbi växt. Svårt det där när de är så nära i ålder med en storebror som har varit ganska liten hela tiden & en lillebror som istället har varit stor, framförallt lång. Klart de haft olika förutsättningar eftersom det skilde hela 8 cm och 1548 gram på dem vid födseln. Vi pratar en del om hur vi ska hantera det framöver för risken är att folk vi träffar som inte känner oss väl eller träffar oss så ofta kommenterar det och att någon av grabbarna kommer känna sig mindre bra. Jag vet själv att saker jag hörde när jag var barn kan sitta kvar än idag, även om den som sa det säkert inte menade något illa med det. 
Har ni förslag på hur man kan göra är de mer än välkomna, mer än att be folk att inte kommentera hur stor eller liten den ene eller den andre är då. 

Nu ska jag krypa ner och försöka sova bort bacillerna och den otäcka hostan så jag förhoppningsvis kan få någon vettig sak gjord imorgon i alla fall. 

Hoppas ni haft en fin dag & kunnat njuta av det fantastiska vädret och värmen! Sociala medier skvallrar om att många gjort just det idag. 

Kommentera inlägget här: