Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Lämna det bakomflutna framför dig

Kategori: Tankar, Vardagen

Solen har precis gått ner efter en fin dag.


En kär kollega & vän kom hit på morgonen & stannade tills förmiddagen nästan var förbi. Många fantastiska samtal om både bra och mindre bra saker. Oj vad mycket energi den typen av relationer och stunder ger. 
Det behövs i tiden som är. Eller har varit. Jag ser ett slut på den jobbiga tiden som varit i vår & är övertygad om att det kommer att bli bra. Jag vågar inte skriva allt i klartext än men om jag känner mig själv rätt kommer jag att göra det en dag, tills dess säger jag som jag gjort tidigare att ni som vet, ni vet. Ni andra får ge er till tåls en stund till. 
Hur som tar jag med mig att man inte ska vara för bekväm i livet. Se möjligheterna. Tro på dig själv. Ta ingen skit. Stötta och hjälp där du kan. Var ärlig & stå för dina åsikter. Våga chansa! 

Om man inte chansar vinner man inte. 

Att livet sällan blir som man tänkt eller trott är jag väldigt välbekant med efter de senaste åren. Ibland får man kämpa hårt. Hårdare än man trodde att man skulle orka. Ibland händer saker nästan som av sig självt. Men det kan bli bra ändå.  Det kan till och med bli bättre. Tro på dig själv! 

Lämna det bakomflutna framför dig. 

Lämna det gamla, det som inte är bra. Ta med dig det som varit bra & dina erfarenheter som du kan ha nytta av i framtiden. Klokt! 

Med de orden tar jag kväll & laddar för en dagsutflykt till Öland imorgon. Bara jag och hunden. Fika, vallning & valpmys är utlovat. Å så hoppas jag på sol. Det kommer bli en bra dag! 

KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2017-05-12 | 22:34:16

    Kloka ord ❤

    Svar: Man blir tydligen klok när man blir gammal 😉
    Micha

  • Anonym säger:
    2017-05-16 | 23:27:08

    Stort HJÄRTA på detta! Så fint och klokt du lyfter fram💞

    Svar: ❤ Tack fina du! Kram
    Micha

  • Lisa säger:
    2017-05-16 | 23:29:02

    Det var jag som skrev nyss😘 Missade nog att uppdatera på det men vågar absolut tillkännage med namn😇😘 Skpl för dig Mikaela🍻

Kommentera inlägget här: