Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Njuter av 34, ser fram emot 35

Kategori: Prylar och pinaler

Några veckor till ska jag njuta av mina 34 år. Sen ska jag njuta av mina 35 istället. Fast det är en liten aning svårt att förstå. Jag känner mig inte som 35. Eller gör jag det? Hur känner man sig när man är 35?

När jag var barn var de som var 35 från stenåldern, urgamla. Som mamma & pappa. Som de var då, när jag var på väg att bli tonåring. Nu känns de unga & jag känner mig fortfarande ung. I alla fall i sinnet även om jag klarat av en hel del under åren som gått. 
Tiden går och världen förändras men man själv ändras nog inte så mycket ändå. Man är som man alltid varit men med lite mer perspektiv och erfarenhet.
 
Något som är viktigt när man ska fylla år är ändå önskelistan. Jag blir nog aldrig för gammal för den. Årets spretar lite men här är några favoriter!
 
 

Trädgårdsredskap, jag behöver nya. De här kommer från Blomsterlandet, snygga! 

 

Ett par rediga, småländska, trätofflor som de här från Moheda toffeln med det passande namnet Linnea hade vart fint att kasta runt i här hemma i trädgården i sommar.

 

Å skulle jag vilja ta mig ut på äventyr kanske de här snygga från samma toffelhjälte skulle vilja hänga på!

 

Pläden Groove från Mio är en favorit och jag har övergett den grå tonen i detta fallet och hoppas istället på den här i Gammlerosa för mysiga kvällar både inne och ute.

 

Sist på pucken kanske men EOS vita taklampa skulle passa fint över tv-bordet på övervåningen, så den hade varit mer än välkommen i ett paket.

 

Jag som aldrig sover med pyjamas önskar mig just nu precis en sådan.  En klassiskt randig som såklart kommer från PoP. Om inte annat så perfekt som mysplagg i soffan framåt hösten igen.

 

Imorgon kör vi det första av helgens två kalas, så blir det när årets mest födelsedagstäta månad är kommen. Trevligt!

KOMMENTARER:

  • Nina säger:
    2017-03-11 | 17:58:11

    Tofflorna och tröjan har jag, kan rekommenderas varmt :) Vilket fint porträtt i smp! :)

    Svar: Tack snälla! ❤ Tofflor måste man ju ha på landet 👍
    Micha

  • Linda säger:
    2017-03-11 | 21:47:18

    Är inne på mitt andra par av just de tofflorna!! Världsbäst och ett måste oavsett var man bor 😉 å självklart pyjamas, men jag som är varm som en kamin får köra den korta varianten 😉

    Svar: Jasså, ja då måste jag ju med ha ett par! Å det är just därför jag inte har pyjamas när jag sover, dör typ av värmeslag men som mysplagg borde den funka fint tycker jag! 👍
    Micha

Kommentera inlägget här: