Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Mot helgen

Kategori: På Sjölyckan

Veckan försvann fortare än vanligt. Visserligen en vardag kortare och bara en arbetsdag för min del men tiden fullkomligt rusar iväg nu. Jag som vill hinna njuta av våren även om det varit ganska kyligt vårväder. Det här är min tid på året & att vara ute när värmen kommer tillbaka, omgivningarna blir gröna och ljuset får barnen att bli förvirrade när det kommer till läggdags. Jag tycker i och för sig om alla årstiderna, vilken lyx det är att får ha så varierande årstider, när solen skiner och dagarna är fina. Kvällarna är fortfarande kyliga och idag har det blåst rejält men allra helst vill jag aldrig gå in. Jag liksom klamrar mig fast vid ljuset och hoppas att vi ska få tillbaka den härliga värmen snart igen. Visst ser jag fram emot sommaren, lata dagar, ljumma kvällar och många bad hoppas jag på i år. 


Efter maten ikväll (Pizza!) gick hela familjen ut för att flytta fåren till nytt bete. Franz fick jobba några få minuter och jag erkänner att jag MÅSTE ta mig tid att göra det oftare, i alla fall några gånger i veckan. L hängde med i hagen och visar ingen som helst rädsla för de stora tackorna. Flickorna blev överlyckliga över det nya betet och vräkte i sig med avbrott för glädjeskutt emellanåt. W hängde med farsan och kastade vantar till höger och vänster. Ingen av oss ville egentligen gå in redan när det var dags, det gick inte ens att locka L med Bolibompa utan jag fick bära in honom. Åh, fler kvällar av den här typen när man kan hänga ute tills det är läggdags för kidsen nu tack!

Helgen bjuder på kalas (igen!), blixtvisit på IKEA, förhoppningsvis lite trädgårdsfix och så ska jag fortsätta med projekt putsa fönster. Alla fönster på nedervåningen är putsade på insidan men det tar tid. 24 fönster och två dörrar med fasta spröjs tar tid men jag är så väldigt glad att jag höll fast vid det när vi byggde huset. 

Nu önskar jag en fortsatt skön fredagskväll & en fin helg!

Kommentera inlägget här: