Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Hästtjejträff, Bomullsbröllop & Morsdag

Kategori: Vänner och familj

Igår var det äntligen dags för vår årliga återträff med hästtjejerna! Vi är nio tjejer som gick gymnasiet ihop som varje år, nästan alltid i maj, träffas.  Vi varierar oss & kuskar runt mellan allas hem. Denna gången var vi hos Elin i Markaryd. God mat, lite dricka & en hiskelig massa prat och kärlek brukar stå på programmet & så även igår. Jag är så innerligt glad och tacksam över att ha de här pinglorna i mitt liv fortfarande 16 år efter att vi tog studenten.  Vi ses inte ofta men jag vet, & det är vi alla överens om, att vi finns där för varandra i vått och torrt. Vi kan prata om precis allt och garanterat ses vi fortfarande om 25 år och pratar om allt möjligt. Lycka är att ha fina vänner! 

Lycka är också att ha en familj och idag firar J och jag vår första bröllopsdag, Bomullsbröllop. Tänk att det redan gått ett år. Samtidigt känns det mer avlägset än bara ett år. Det har hänt så mycket på den här tiden. 


Dessutom är det ju Morsdag idag. Jag blev därför uppvaktad med alldeles färska teckningar på morgonen, efter att ha fått sova till klockan 7! Det tillhör inte vanligheterna här kan vi säga. Två fina päronträd fick morsan/frun också idag så de har vi planterat & nu hoppas vi att de ska ge oss många goda frukter under lång tid. 

Annars har det mest vart hemmahäng. Barnen badade i poolen, Franz fick en tur till sjön ikväll igen och jag har sått det sista i trädgårdslandet.  Lite grillat, massor av sol & ännu en väldigt skön kväll gör att jag kryper till kojs tacksam & lycklig över att livet faktiskt ger mig lite ro. 

Kommentera inlägget här: