Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Förkylda maj

Kategori: I vår trädgård, På Sjölyckan

Vi inleder maj på ett sätt som vi inte önskat. Hela bunten är förkylda, Jocke jobbar iaf, så idag blir det mest soffhäng för mig och grabbarna. Tyvärr är de nog piggare båda två än vad jag är. 


Gårdagen bjöd iaf på en liten stund ute i solen & blåsten. Jag var inne på Blomsterlandet snabbt och köpte på oss tio ytterligare jordgubbsplantor. De 21 vi hade känns lite i underkant & till hösten kan vi förhoppningsvis få fler om de vi har nu ger nu härliga små plantor. 
För mig är det viktigt att barnen lär sig varifrån det vi stoppar i oss kommer & dessutom tycker både jag & J att det är roligt att odla lite själva. Att förklara för en knappt tvååring när vi planterade plantorna att det (förhoppningsvis) kommer jordgubbar på dem om ett par månader och inte redan nu var däremot inte helt lätt. Men han lär väl sig tänker jag! En mysig, om än lite snorig, stund hade vi i alla fall där ute vid pallkragarna. 

Kommentera inlägget här: