Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Fredagskväll vid 23

Kategori: På Sjölyckan, Vardagen

Klockan har precis passerat 23. Det är fredagskväll och jag sjunker ner i soffan. Äntligen.  

Jag kommer inte ihåg när vi tillbringade en kväll i soffan sist. Definitivt inte tillsammans. Det är så mycket vi försöker hinna med på kvällarna, de få timmar vi har efter att barnen lagt sig. Mycket vi vill göra. 

J kör det allra sista med gräsklipparen. Han & pappa var klara med att sätta upp partytältet för bara en halvtimme sedan. Jag har bakat tårtbottnar och gjort krämen till tårtorna som vi ska kalasa på när det vankas 2-årskalas på söndag. Ni ska få receptet, jag lovar, på världens allra bästa tårta!

Igår tillbringade jag hela dagen i Ullared med min finaste vän. Dyrt blev det, som alltid, men vi fick båda med oss massa fint hem. Perfekt vecka att åka dessutom, skolavslutningarna gjorde förmodligen sitt till att varuhuset var mer glesbefolkat än nånsin tidigare, och toppen att komma iväg innan födelsedagarna som är i antågande här. Tyvärr fanns inte allt jag hade på min lista så det får bli en sväng för att handla den sista paketen till L på måndag. Till W saknas också en sak men den är det ju inte riktigt lika brådskande med.

I onsdags bakade jag kakorna till kalaset och var inte färdig förrän efter halv elva. Kvällarna bara försvinner. Men de är så vackra nu. Det är inte ens helt mörkt än. Det är verkligen en ljuvlig tid. 

Imorgon åker vi på utflykt, hela familjen, med mormorn, morfarn & kusin E. L jublade högt när vi berättade tidigare idag. Vi ska hälsa på Pippi och de andra på Astrid Lindgrens Värld och förmodligen är mamman i den här familjen den som ser fram emot besöket där allra mest. Men först packa det sista och sedan en god natts sömn. 

Kommentera inlägget här: