Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Semesterdagar

Kategori: Vardagen, Vänner och familj

På väg hem från mormor & morfar ikväll medans solen gick ner.
Iklädd pyjamas, med nappen inpluggad & Fanten under armen.
Hur fantastiskt är det inte att få bo & växa upp såhär?
 
Dagarna liksom bara försvinner, jag skulle skrivit om både det ena och det andra i veckan men andra saker har få gå före. Det får inte bli ett måste att skriva, det ska vara något som jag gör när jag har tid, vill och tycker är roligt.
Vi har i alla fall hunnit med både bad, fix hemma och en hel del lek i veckan. Grabbarna håller oss sysselsatta mest hela tiden men igår unnade jag mig trekvart i solen, i lugn och ro, medans båda barnen sov. Skönt!
 
Jag var dessutom inne på jobbet för att städa av mitt skrivbord & lämna mitt passerkort. Det var skönt att få det gjort, avsluta det långa kapitlet och se framåt mot en ny utmaning och vardag men mer om det en dag när jag har tid och ork.
 
L är fantastiskt rolig nu, för det mesta. Resten av tiden trotsar han järnet.
 
W ville aldrig sluta bada. Ett riktigt vattendjur!
 
 
Vi fick ett ryck och bokade en stuga för några dagar. Om inte för barnens skull så för oss, vi behöver andas annan luft, få lyxa med att äta ute och förhoppningsvis njuta av lata, varma & soliga dagar. Så idag har vi packat, imorgon åker vi. Jag hoppas att vi överlever de kommande dagarna på 18 kvm.
 
 
Har ni några speciella planer för resten av sommaren?
Vi har drygt halva semestern kvar och jag försöker verkligen njuta av den här tiden. Inte planera för mycket utan ta dagarna som de kommer, de flesta i alla fall. Det är ju ändå semester.
 
 
 
Kommentera inlägget här: