Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Vinterhelg

Kategori: Vardagen

Vackra vinter!

Så kom det äntligen lite snö här också. Jag älskar snön, det blir så ljust och det behöver man i de djupa skogarna vid den här årstiden. 

Helgen sprang förbi även om vi fick en extra dag just denna helgen. 
Jag har tapetserat Ws rum och jag hoppas att vi kan få tummen ur & ta tag i resten snart. J har satt lister i samma rum och det är bara lite saker kvar där nu som ska ut. Det har ju stått som ett förrådsrum i två år eftersom förrådet inte var klart när vi flyttade in. När förrådet blev klart (isolerat) i höstas sinade flitens låga men nu har i alla fall jag fått upp den igen. En garderob ska såklart in innan det sista kan bli klart och så krävs det lite hyllor. Förvaring förvaring förvaring. Det känns som att allt i ett barnrum handlar om förvaring. Så ett besök på det stora blågula varuhuset får det bli snart. 

Grabbarnas farmor & farfar har varit här också men annars har vi tagit det ganska lugnt. Julen är utstädad, så när som på ljusstakarna, de får stå kvar tills nästa helg. Jag tycker alltid att det är skönt att bli av med tomtar & gran men de där stakarna är svårare. Det lyser så fint i vintermörkret med dem, det blir inte samma sak med vanliga lampor. 

Jag har gått promenader i det vackra vädret och även om jag njuter av snön finns det saker som blir jobbigare i och med den. Som att gå skogspromenader med vagnen och två kids. Tungt! Men vagnen tar sig fram bra ändå & jag får jobba lite på flåset. Traktorvägar som körts upp när det varit mjukt i backen och nu frusit, toppat med lite snö och is är det ett lagom träningspass för en blekfet morsa. 

Vi skulle laddat för vardag imorgon. Återtåg till dagis för L och sim för W men båda grabbarna är krassliga, förkylda och hostiga, så det får vänta ett par dagar. Vi kör sjukstuga istället. 
Lite orolig för RS-virus är jag faktiskt. W tillhör ju inte nån riskgrupp men så gammal är han ju inte och viruset sägs vara riktigt elakt i vinter. Vi håller tummarna att de är krya snart båda två i alla fall. 

Nu är det dags för mig att knyta mig så jag orkar med att passa upp på mina små sjuklingar imon. Hoppas ni haft en fin helg!

Ett av de bästa sätten att fylla på energiförrådet är promenader i solen med bara Franz. Mitt lyckopiller, ingen är så pigg på livet som han. ❤
Kommentera inlägget här: