Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Fredagssushi

Kategori: Vardagen

Ja, äntligen tog vi oss i kragen och kör fredagsmys med sushi som vi alltid (nästan) gjorde när vi bodde i stan. Det blir liksom inte av när man bor utanför att man kör in för att hämta. För idag valde vi att hämta istället för att göra egen. Det är lite trixigt att få tid att göra egen sushi när man är hemma med grabbarna själv. Men hämtvarianten är inte fel den heller!
Vi toppar det med lite vin.

Dagen har bjudit på blomstershopping, lite nytt i krukorna ute ska det bli och också en ny krusbärsbuske! Det ena äppelträdet vi satte förra året klarade sig inte och efter att ha pratat med ansvarig på Blomsterlandet ska jag köra in med roten till dem och då få ett nytt i utbyte. Jag hade ändå inte fått med mig ett nytt träd hem idag med båda grabbarna i bilen, en mormor och dessutom lite helghandling från Willys. Så jag kör in och hämtar trädet i helgen istället. Service tycker jag att man faktiskt kan få ett nytt!

Nu kryper vi upp i soffan, smaskar sushi och njuter av vinet. Sen plockar vi fram stora godisskålen och kollar in Skavlan där Springsteen är gäst ikväll. En bättre fredagskväll & det önskar jag er också!

KOMMENTARER:

  • Lisa säger:
    2016-09-23 | 22:42:14

    Åh, härligt med blommor och sannerligen en episk kväll😇

Kommentera inlägget här: