Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Balans

Kategori: Lille L, Vardagen

Onsdag och den tredje dagen L är på föris (jag lär mig och även om jag inte gillar ordet föris är det lättare att säga än förskolan...) på de tiderna han ska vara framöver.
Det har varit lite blandad kompott när det kommer till lämning & hämtning den här veckan. Oftast några tårar när jag ska gå och när jag hämtat har han varit snabbt uppe i knäet på mig. Såklart är det lite jobbigt att han är ledsen när jag lämnar men det går enligt fröknarna över ganska fort. Jag stannar ofta i kapprummet och lyssnar innan jag går och det har inte tagit många sekunder innan det är tyst.
Självklart tänker jag på att vi kanske skulle väntat med att skola in. När vi sökte om platsen och fick den visste vi ju inte hur fantastiskt bra det skulle gå med två så små grabbar hemma. W hade ju kunnat ha kolik och skrika mest hela tiden & det hade varit riktigt tufft att ha båda grabbarna hemma då. Sen vill man ju självklart vara så mycket som möjligt med sina kids för det är ju nu man har chansen. När man börjar jobba igen snurrar ekorrhjulet på med jobb och föris/skola och tiden blir begränsad. Jag är dock ganska tillfreds med att ha L på föris ändå. Det är bara 15 timmar i veckan, tre timmar och 45 minuter fyra dagar i veckan. Han skiner dessutom alltid upp som en sol när vi pratar om det hemma och idag fick jag ändå ett fint kvitto på att han tycker om att vara där. Ett kvitto med balans.
Han sprang in till en av fröknarna och kramade henne när jag lämnade. Ljuvligt att se! Balansen kom när vi skulle vinka hejdå och han blev ledsen. Jobbigt att tårarna kommer men otroligt skönt att han är så fäst vid fröken redan. Och balans är ju ändå rätt bra, för jag vill ju ändå att han ska vilja vara med mig.
Nu blir det dock häng med lillebror några timmar innan vi hämtar hem L igen.

W vår lille solstråle
Kommentera inlägget här: