Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Sitt still tomtejävel

Kategori: Vardagen

Jag är fortfarande inte helt kry. L fick va hemma från dagis idag också för han var trött å gnällig igår men med facit hand skulle han gått dit idag. Han har varit överallt. Nu sover han dock.
Då passade jag & W på att beställa julkorten. Jodå, vi skickar fortfarande julkort istället för att skänka pengar till välgörenhet. Jag tycker om att få julkort & jag vet många i vår omgivning som gör det också. Skänka pengar kan man göra ändå. Det ena behöver ju inte utesluta det andra.
Förmiddagens utmaning var att ta fotona. Inte helt lätt ensam med en snart ett och ett halvt åring som har myror i brallan. Den lille tomten viöle absolut inte sitta still. Mormorn kom till undsättning och agerade rolig medans mamman snabbt som attan knäppte en hög med foton. Det blev iaf ett som blev bra där båda grabbarna är med. Och nu är julkorten beställda också. Skönt att kunna bocka av det på den galet eftersatta "Att Göra listan".

Det finns mycket som jag skulle gjort till advent som jag inte hann eftersom jag inte varit helt kry på en vecka. Denna veckan går dessutom åt till att planera namngivningen på lördag. Ja, grovplaneringen är gjort, nu är det finliret och själva utförandet som ska klaras av också. Sen ska den där listan vara betydligt kortare än vad den är just nu.
Då ska jag försöka njuta lite av den mysiga tiden vi har fram till jul, hoppas ni också hinner det!

KOMMENTARER:

  • Ika säger:
    2016-11-30 | 07:56:20
    Bloggadress: http://erikasblogg.se

    Haha ja de där julkorten! Jag tog på Arvid hans första år men sen gav jag upp! Men jag har såå roliga bilder från den fotograferingen, haha. Åå vad mysigt det ska bli att fira nyår med er!! Puss älskade!

    Svar: Vi får väl se om jag orkar nästa år. Då är det ju två som ska sitta stilla samtidigt. Blir svettig av bara tanken! Haha!
    Ja, det kommer bli supermys så det ser vi fram emot! Pusspuss!
    Micha

Kommentera inlägget här: