Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Klänningen

Kategori: Bröllop, Gravid igen

En av utmaningarna inför vår vigsel var att hitta en klänning till mig.
Några krav var att den inte skulle vara för dyr, den skulle vara vit (såklart) och så skulle jag komma i den. Haha!
Det är inte helt lätt att hitta en klänning som är vit och som passar en stor gravidmage i vecka 36+. Jag letade på många sidor på nätet ocvh beställde faktiskt en också. Tyvärr hade det företaget skickat helt fel klänning när den kom efter mer än dubbla leveranstiden mot utlovat och då hade jag lite smått panik.
Så, det blev en chansning och jag styrde kosan mot Grand Samarkand för att försöka hitta något i en vanlig affär som jag faktiskt kom i. Det var den jag var på jakt efter för ett par veckor sen när jag även fyndade nagellack i fina färger.
Den allra första affären jag gick in i var KappAhl. De hade verkligen hur mycket fina klänningar som helst, jag hade en bild av att klänningen skulle vara i spets & det fanns riktigt mycket att välja på . Lite elasticitet var ju att föredra för att jag skulle komma i den och tanken fanns ju att jag skulle kunna ta en storlek jag faktiskt kommer att kunna använda efter den här graviditeten, den är ju trots allt snart slut. 
Jag hittade flera olika men bestämde mig för att prova en. En enda men jag tog med mig två olika storlekar in i provrummet. Till min glädje passade klänningen i den mindre av storlekarna och till det humana priset 299 kronor var det inte mycket att fundera på. Så sagt och gjort, KappAhl fick sälja mig det som blev min bröllopsklänning.
 
Klänningen hittar du här
 
 
För er som ska på kalas, student och andra festligheter och tänker er något i spets kan jag varmt rekommendera ett besök på just KappAhl, oavsett om ni är gravida eller inte, de har ju inte någon avdelning för mammakläder men vågar man chansa kan man vinna och det fanns väldigt mycket fint att välja på!
Å till er som är gravida är tipset att våga chansa och handla vanliga kläder i vanliga affärer, några av min bästa plagg under båda graviditeterna kommer från affärer utan en speciell mamma-avdelning!
Kommentera inlägget här: