Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Sista veckan

Kategori: Vardagen


 
Påskledigheten är slut och det är vardag igen. En vardags om alldeles snart byts ut mot en ny vardag, igen. På måndag är det nämligen jag som kliver in genom dörrarna på jobbet igen. Två dagar i veckan ska jag husera där och jag ser fram emot det. (Om inte annat att få sitta ner och vila den här numera ganska ofta trötta kroppen.) Men det ska bli superkul att träffa alla kollegor igen också. Jag tjuvstartade idag på morgonen med besök av fina Anna och hennes tjejer. Med sig hade de nybakade frallor och pålägg till frullen. Vi hann catcha upp en del och tjejerna lekte med hundarna som varit helt slut resten av dagen. Vi hade vekrligen några mysiga timmar innan de packade in sig i bilen och åkte hem.
 
Resten av dagen har jag farit runt, köpt lite nytt, hämtat ett paket (en ny bilstol till L) och faktiskt sålt en del grejjer också. Facebooks köp & sälj är så jädra bra! Nu ska jag njuta av en kopp kaffe i soffan och ladda för den stora dagen imorgon men mer om det då!
 
 
Vi avslutade påskhelgen med en riktig grillning som vi bjöd bonden och mina föräldrar på.
En caprese är precis vad som behövs för att längta lite mer till sommaren!
 
Kommentera inlägget här: