Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Ringarna

Kategori: Bröllop

När vi förlovade oss 2012 föll valet av ädelmetall på vitguld för oss & jag valde ringen Tindra från Schalins.
En enkel men ändå lite exklusiv förlovningsring eftersom den har två små stenar på 0,10 ct totalt.
 
När det var dags att fylla på fingret med ännu en ring (nåt ska man ju ha för att man byter bort halva sitt namn mot ett annat) var tanken att få fylla på med ännu en ring med bling. Princesslippade diamanter ville jag fortsätta med. Jag gillar när de är fyrkantiga istället för runda som briljantslipade är. Dessutom ville jag ha dem kanalinfattade, alltså på rad, utan guld emellan.
Vilken tur att Schalins numera har just en sån ring då va!?
Den har samma höjd & kant som Tindra och heter Bali. Tindra är 5 mm bred och Bali finns i två varianter, med 0,39 eller 0,55 ct. Jag valde den med 0,55 ct för den är 3,5 mm bred, jämfört med den smalare som är 3,0 mm bred.
Jag är så jäkla nöjd med kombinationen, det blev precis så fint, enkelt och glittrande som jag hade tänkt.
 
 
Förlovningsringen ska lämnas in för polering och vigselringen ska graveras. Vi vågade inte göra det innan eftersom vi inte var säkra på att det skulle bli av som tänkt om ungen fått för sig att titta ut i samma veva.
Sen väntar jag bara på att jag ska kunna ha ringarna på rätt finger igen, just nu sitter de på lillfingret eftersom jag är så svullen för tillfället och fortsätter det såhär kommer jag snart inte kunna ha dem alls.
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-06-08 | 21:47:27

    Vilka underbart fina ringar

    Svar: Tack!
    Micha

Kommentera inlägget här: