Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Hemmasushi

Kategori: Livets goda

I fredags tog jag saken i egna händer, bokstavligt talat.
Jag har tänkt tanken länge men liksom inte fått tummen ur men sushi är ju så förbaskat gott och ganska dyrt för en föräldraledig plånka. Så jag köpte en massa goa ingredienser när jag handlade och sen satte jag igång. Jag har ju gjort sushi innan, på Izakaya moshi och det var ju gött att ha deras tips med sig när man skulle fixa själv hemma.
Bitar blev bra, ännu mindre ris nästa gång även om jag tyckte att jag tryckte ut det ordentligt denna gången. Lite mer sallad i de jag hade sallad och mer majonäs i de jag hade det. Annars - toppensmaskiga! Å vi åt upp resterna igår för det blir ju väldigt mycket mer när man gör själv än de 10-12 bitarna man får när man köper. Riktigt gott igår också!
 
 
 
Rekommenderas varmt att prova för er som gillar sushi!

Nu ska jag dra igång ett bullbak. Typiskt mig. Skulle hellre lägga mig på soffan en stund, är rätt sliten på kvällen om jag inte vilar en liten stund på eftermiddagen numera. Har precis fått undan disken efter middagen men har man tänkt att baka bullar, ja då är det svårt att ändra den tanken. Ni vet doften! 
Å särskilt om jästen snart passerar bäst-före-datum...den är ju så dyr!! Haha! 
 
 

KOMMENTARER:

  • Erika säger:
    2016-03-03 | 12:26:58

    Vad duktig du är på sushi! Tror jag beställer hos dig framöver :)

    Kram Erika

    Svar: Nja, så bra är jag väl inte men ni kan ju komma hit en gång så kan vi äta det ihop! Typiskt bra mat att äta tillsammans jue! 😊
    Micha

Kommentera inlägget här: