Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Vallning på schemat

Kategori: Franz, Vallning

Idag hade vi fint besök av systrarna Nessa & Tassa med mattar. Lite vallning stod såklart på schemat och vi hade verkligen en mysig stund trots att det blåste rejält.  

Nyttigt för fåren här hemma att andra hundar än Franz vallar på dem och nyttigt för tjejerna att få komma & träna på andra djur och nya marker. 
Franz fick prova på att ställa ut och jag var lite orolig att han skulle ha svårt att släppa djuren när hämthunden tar över men det var bara vid första hämtet han såg lite frågande ut och hann tänka tanken att han skulle hjälpa till.  Sen släppte han djuren fint och kom till mig. Vid ett tillfälle tyckte fåren att de skulle göra ett försök att slippa undan varpå Franz hamnade ungefär mitt i flocken men han höll huvudet kallt och låg kvar. Härligt att se honom! 
Dessutom fick han valla med annan förare och det är också riktigt kul att se sin hund jobba med någon annan. Man ser dem på ett helt annat sätt än när man själv vallar & han skötte sig fint även om han hade lite ludd i öronen till en början. Han är fantastiskt fin och jag inser ju att jag måste ta tag i att försöka få honom godkänd. Skam på en så fin hund att matten aldrig får tummen ur! 

Jag skulle skriva om helgen också men bilderna ligger på stora kameran fortfarande. En dag snart är planen att ni ska få höra om namngivningen iaf! En fin dag hade vi hur som. 

KOMMENTARER:

  • Lisa säger:
    2016-12-08 | 21:39:16

    Fina duktiga Franz💕

  • Elisabeth säger:
    2016-12-17 | 18:01:22

    Duktig Franz! Klart han ska bli godkänd!! :)

    Svar: Ja det hoppas jag att han blir. Matten måste dock träna mycket mer än hunden 😜
    Micha

Kommentera inlägget här: