Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

En vecka till jul

Kategori: På Sjölyckan

För att hjälpa julkänslan på traven passade vi på att äta lite julig mat ikväll också. Jag är rätt grym på Jansson om jag får säga det själv. Hemligheten är god ansjovis, riktig grädde och att steka löken innan. De honungsglaserade revbenen är också en paradiset men de fastnade inte på bild. Vilken är din paradrätt?

Igår tog vi julledigt allihop. Ja, vi andra tre har ju varit lediga denna veckan också eftersom båda grabbarna haft feber men igår tog även J ledigt för resten av året. Ett par veckor tillsammans ska bli skönt & vi behöver det nog alla fyra. 

Febern har gått över och vi hoppas verkligen att den och alla andra sjukor håller sig borta över helgerna. L är fortfarande lite tröttare och gnälligare än vanligt och aptiten är inte vad den brukar vara men han är feberfri. 
På förmiddagen tog jag en tur till stan för att byta en av presenterna W fick på namngivningen (ja, jag skulle ju skriva ett inlägg om den också en dag...) och för att göra ett inköp som kommer underlätta när vi ska klä granen imorgon. 
För i eftermiddags packade vi ner ungarna i vagnen och gav oss ut i skogen allihop för att hugga oss en gran. Lite frisk luft är ju sällan fel och även om vi inte gjorde någon djupdykning i Smålands mörka skogar så hittade vi en fin, lagom stor gran. Förra året högg vi en på vår egen mark, som inte är stor men större än bara trädgården iaf, men de där granarna växer ju och de som finns på vår mark är alldeles för höga för att ta in i år. Då är det bra att ha föräldrar på gångavstånd med en massa granar i lagom storlek. Det var bara att hitta en som var tillräckligt tät för att kallas gran. 
Imorgon eftermiddag ska den få komma in i värmen och dessutom få pynt. Men innan dess ska jag träffa två fantastiska tjejer och avnjuta en nästan lika fantastisk hotellfrukost med dem. Det ser jag fram emot, mycket! 

Alla mina grabbar när vi kom hem med den nyhuggna granen.
Kommentera inlägget här: