Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Höstjacka

Kategori: Prylar och pinaler

Efter att ha säkrat vintern vad det gäller kläder för smågrabbarna (jag tror det i alla fall) har jag insett att jag själv skulle behöva fylla på min garderod. Skor till vintern behövs men mest akut är en höstjacka. Det känns ju som att hösten är otäckt nära trots att augusti inte blivit september riktigt än.
 
En bomberjacka står nog högst på önskelistan över just jackor. Tanken slår mig dock att just de jackorna är korta oftast och att jag trivs bra med att ha en jacka som går ner över rumpan och som garanterar att det inte blir några glipor mellan jacka/tröja och byxa. Kanske ett tecken på att jag inte är 22 längre?
 
I alla fall surfade jag runt och hittade den här långa modellen på Nelly.com.
 
Bild lånad från nelly.com
 
 
Vad tycker ni? Visst är den tuff och ser den mycket ut som en vanlig kort bomberjacka, trots att den är lång. Innan har jag mest tittat på den här nedanför från H&M. Jag är ju H&M löjligt trogen när det kommer till klädshopping även om jag såklart handlar på andra ställen också. På nåt sätt kommer jag alltid tillbaka dit ändå gång på gång.
 
Bild lånad från hm.com
 
 
Kommentera inlägget här: