Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Första fisk tacosen

Kategori: Recept, Vardagsmat

Igår kväll gjorde vi nåt vi aldrig gjort innan. Fisk tacos!

Jag såg ett recept i flödet på Facebook och tänker inte alls ta åt.mig av äran till receptet.
Bröden var enkla att göra och smakade så bra som de kan göra. Fisken blev riktigt god men jag snålade lite med saltet eftersom L åt samma mat som oss (& älskade det!).
Dessutom la jag till bebyspenat, strimlad gurka och ärtskidor som fyllning utöver isbergssalladen, den färska persiljan, gräddfilen och den pressade limen.
Å för att det skulle kännas mer matigt drog jag upp några morötter och palsternackor ur landet och kokte så de blev riktigt mjuka och goda & så hade vi dem som tilltugg.
Jag vet faktiskt inte om L eller J tyckte mest om det men de åt med god aptit båda två i alla fall.

 
 
 

Receptet hittar ni här

Kommentera inlägget här: