Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Sjusovaren

Kategori: Vardagen

Igår var vi på jobbet & hälsade på jag och Ludwig.

Väldigt speciellt att gå in genom dörrarna där. Men kul att träffa alla såklart.

Ludwig åkte runt från famn till famn men klagade inte. Han fick fina presenter och vi hade fika med oss, Plommonpaj, som verkade gå hem! Det var som sagt väldigt roligt att träffa alla men jag kan ju inte säga att jag saknar jobbet. Det var riktigt skönt att ta den goa ungen med sig å åka hem igen. Utan att behöva fundera över anvisningar, villkor eller datasystem.

Ludwig hade svårt att somna igår kväll och klockan var halv tio innan han sov för natten igår kväll. Jocke är i Karlskrona med jobbet och kommer hem först ikväll så jag var själv. Såklart skulle han ha svårt att somna så. Han var inte ledsen eller så utan hade bara svårt att komma till ro. Å andra sidan hade jag igen det idag för han sov till 7!

Efter att han ätit gick vi en runda med hundarna. Nu har djuren och jag fått i oss frukosten och när minimannen, som sover igen, har vaknat ska vi ta en långpromenad med hundarna. Idag blir det en lugnare dag utan en massa nya intryck, vi ska hålla oss hemma och jag hoppas få lite gjort, gräsklippningen bland annat.

 
Kommentera inlägget här: