Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

50 nyanser av blått

Kategori: Lille L, Vardagen

Igår drog jag, mamma och lillasyster till Ullared och GeKås. Det var uppenbarligen inte bara vi där, nytt rekord på lördagen med över 35 miljoner i dagskassan. Galet! Jag klarade av djur, hygien, herrkläder, damkläder och väskor innan fikat vid 10. Sen gick vi på barnkläderna och det fanns rätt mycket till våra små. 50 nyanser av blått som jag brukar säga när jag pratar om kläderna. För det är så det är, varken grönt, grått eller svart är självklara färger bland pojkkläderna men blått finns det i alla möjliga olika nyanser. Tur att man ändå tycker blått är okej! För syrran är det samma sak men där är färgen rosa. Inte helt lätt alltid när man kanske egentligen föredrar andra färger. Vi fick i alla fall med oss en hel del kläder hem innan vi tog lunch och sen fortsatte bland leksakerna. När vi väl kom till heminredningen var jag totalt slut och så även pengarna så det blev minsann ingenting därifrån. En annan gång. En mysig och trevlig dag hade vi i alla fall även om det var lite väl mycket folk för min smak.

 

En del i den här lilla trippen var ju såklart att lämna våra små stjärnor hemma med sina respektive pappor en hel dag. För första gången för oss båda. Ludwig vaknade precis när jag skulle åka så jag hann pussa på honom några gånger och säga godmorgon. Ett jätteleende hann jag få också innan vi körde. Det gick bra men oj vad jag var rädd att jag inte skulle hinna hem innan han somnade. Men det gjorde jag. Precis. Det blev en repris på morgonen så några pussar, leenden och sen godnatt innan han somnade.

Idag ska vi ta igen oss, packa upp, inviga lite leksaker, umgås och i eftermiddag få finbesök av en gammal kompis och hennes 1-åring.

 

Det är skralt här med uppdatering men livet får komma först. Kanske kommer lusten att skriva tillbaka, tills dess får ni helt enkelt nöja er med sporadiska uppdateringar! =)

Kommentera inlägget här: