Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Trettiofem, tio och fem dagar kvar

Kategori: Vardagen

Vilken helg vi har haft!

I fredags kväll var det vårfest med jobbet. Jag blev inte så långvarig efter att har legat hemma tre dagar med en envis förkylning förra veckan men den stunden jag var med var trevlig & maten var god.

Lördagen spenderades hemma & Jockes föräldrar från Skåne var på besök. Vi har hängt hemma idag också men utan besök. Solen har strålat hela helgen men idag har det även varit riktigt varmt & skönt! Jag har tagit chansen att varva ner, man ska väl vänja sig vid det nu antar jag, och suttit ute i solen vid ett par tillfällen & bara njutit av att känna strålarna värma. Lite röd om nosen är man allt såhär på kvällskvisten.

 

Imorgon påbörjar jag min sista arbetsvecka innan det är dags för en lång ledighet från jobbet. Tänk, bara fem dagar kvar. Helt galet!

 

Dessutom är det bara tio dagar kvar tills årets Sweden Rock drar igång. Det kommer inte bli som alla andra år för mig, för oss, men det kommer bli bra. Det är jag övertygad om. Vi ska ta det lugnt och njuta. Förhoppningsvis får vi fint väder också och då gör det minsann inte ont att sitta på festivalområdet, i en brassestol men solglajjorna på näsan och nåt svalkande i handen. Det blir vår chans att relaxa på riktigt innan livet ändras för alltid. Jag tycker dessutom det är toppen att vi gör det på platsen där vi träffades för fyra år sedan. Det är ett av de ställena där vi trivs allra bäst, både jag & Jocke. Sen, om trettiofemdagar kommer livets ändras drastiskt och för alltid. Om den där Filuren behagar titta ut på avtalad tid vill säga. Men tänk, nu är det inte länge kvar...

 

Nu ska jag hugga in på resterna av rabarberpajen jag slängde ihop igår och sjunka ner i soffan en stund innan det är dags att säga tack och godnatt till den här dagen.

 Nu är det grönt och skönt igen - underbart!
Kommentera inlägget här: