Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Vecka 28

Kategori: Allmänt, Gravid

Jag har ju inte skrivit så mycket om graviditeten och det har väl varit för att jag inte velat dela för mycket om ifall det inte skulle gå vägen.  Nu känns det dock som att om det inte skulle göra det så kan jag inte gömma och glömma ändå. Så då kan jag lika gärna vara öppen med det också och det kan ju vara kul att kunna gå tillbaka och titta bland inlägg om den här också senare, precis som med alla andra inlägg.

 

Igår gick vi in i vecka 28, 27+0 & på eftermiddagen var vi på föreläsning nummer två av tre på MVC. Den första gav mig ingenting tyckte jag inte men igår var det lite bättre. Smärtlindring och amning var ämnena. Jag tar till mig infon men har valt att inte göra en så stor grej av allt. Det visar sig där och då vad man vill ha och inte. Jag är öppen för det mesta men ganska trött på kreti och pletis goda råd och åsikter.

 

Idag på morgonen var vi hos BM igen.

Siffrorna löd:

Vikt: + 3 kg sen sist för 4 veckor sen, totalt 10,4 kg upp sedan inskrivningen.

Blodtryck: 115/60 jämfört med 110/60 sist.

SF-mått: 30, vilket är +4 cm sedan sist.

Filurens hjärtslag låg på 156 idag jämfört med 147 sist.

 

Allt bra med andra ord. Å jag vet att magen är stor. Tro mig, det har inte undgått mig heller. Sist sa BM till mig att hade hon inte vetat hade hon trott det var två. Det är det alltså inte. Den vill väl bara ha rejält med utrymme (som sin mamma?) å inte bo för trångt kanske?

 

Vi tar det mesta med ro än så länge och försöker att inte planera för mycket, det blir sällan som man tänkt sig ändå. =)

Kommentera inlägget här: