Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Mitt i juni

Kategori: Gravid, Vardagen

Så var vi mitt i juni.

För min del den tredje veckan hemma. Jag börjar vänja mig!

Och faktiskt är det skönt att vara hemma. Jag har oftast något planerat om dagarna men försöker verkligen att ta det lugnt och vila.

 

Vi har haft fantastiskt sommarväder några dagar, jag brände mig i solen häromdagen och tillbringade den allra varmaste av årets dagar i köket mitt i ett bullbak. Vetebullar med vanilj blev det då men tanken är att försöka få till ett klassiskt kanelbullebak en dag också, dock inte idag.

Sen blev jag dunderförkyld igen och fick världens hosta, lämpligt nog på dagen för prinsbröllopet så det såg jag minsann varenda minut utav. Såg ni? Underbart tyckte jag som är royalist ända in i märgen även om just CallePhille å Sofia kanske inte är mina favoriter så var det härligt att se att de vågade bryta mönster och gå sin egen väg! Sånt gillas!

Igår  var det kalas för mina farföräldrar på eftermiddagen och sen var den helgen slut.

 

Idag går vi in i vecka 39 och det är nu bara två veckor tills Filuren beräknas vara hos oss. Jag tycker dock själv att magen har ändrats ganska mycket de sista dagarna så vi får väl se hur länge den där ungen tänker på pytteliten bostadsyta innan den kommer ut å gör oss sällskap på den lite större.

 
Kommentera inlägget här: