Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

Fyra år

Kategori: Gravid, IVF, Vardagen

 

Tänk att det idag gått fyra år sedan Jocke å jag blev ett par. Galet.

Det känns som igår, samtidigt som det känns som att det alltid varit vi! Många fler år hoppas vi på iaf.

 

Å snart ska vi två bli tre, förhoppningsvis.

 

Det var dags för besök på MVC idag igen. 37+2 idag.

Vikt -1,8 kg sedan sist & +12 kg sedan inskrivningen

Blodtryck 130/90

SF mått 37 cm, alltså +/- 0 sedan sist

Järnvärde 112, lite lågt

Socker 5,8 (1,5 timme efter mat så det är bra)

Hjärtslagen låg på 148 slag/minut

Nästa besök är bokat till tisdag om inte ungen behagar komma innan dess. Jag känner mig rätt färdigbakad. Samtidigt som jag vet att det gäller att njuta för vem vet om man får uppleva det här igen?!

Det är ett år sedan idag vi gjorde den allra första embryotransfern på Fertilitetcentrum i Göteborg. Då var jag helt säker på att det skulle fungera, vilket det såklart inte gjorde. Tiden går fort och det gäller att njuta medans man har anledning att göra det. Så även om jag känner mig färdig behöver Filuren inte stressa ut riktigt än. 

Kommentera inlägget här: