Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

3 veckor

Kategori: Lille L

Det har gått 3 veckor sedan våra liv ändrades för alltid.

Jag ska inte sticka under stol med att de sprungit iväg, samtidigt som de känns evighetslånga. Långa för att det känns så självklart att Ludwig är här nu men också för att jag har vissa svårigheter att anpassa mig till allt det nya. Inte att han är här för det är fantastiskt -äntligen! Men att gå hemma & plocka plocka plocka. Bli sittandes med en ätande bebis för att sen precis hinna slänga in en maskin tvätt och fixa mat till mig och Jocke innan det är dags för Ludwig att äta igen. Jag som är van vid att va effektiv, få saker gjorda och att det händer massor när det väl händer. Nu händer det mest ingenting & ändå har jag fullt upp hela tiden.

Det tar väl en stund att anpassa sig. Vänja sig vid att det lätt tar en halvtimme från att man säger att nu ska vi åka tills att man faktiskt sitter inpackade i bilen.

En stor omställning men såklart alldeles underbart.

Han är underbar. Men han har ett jäkla humör. Talar om när han inte är nöjd & äter som en hel karl! Det ska bli spännande på tisdag att se hur mycket han ökat i vikt under veckan som gått. Sist vägde han 2920 gram, alltså +310 gram sen vägningen en vecka tidigare, och mätte 50,5 cm. Galet att han växt 3,5 cm på 16 dagar sedan han föddes. Men ska man bli stor & stark gäller det att ta sikte på det redan från början.

Jag mår bättre också. Snittet läker, kliar bitvis som fasiken, och även om det är lite förhårdnader kring ärret får jag vara nöjd med hur det ser ut! Jag har 3,3 kg kvar till inskrivningsvikten (men hade gått upp nåt kilo redan till inskrivningen) och hoppas att de ska vara borta innan sommarn är slut iaf. Snart ska jag kunna börja gå riktiga promenader och då hoppas jag de rinner av och tar med sig några kilon extra.

Annars hoppas jag att vi kan få till nån form av rutin framåt hösten för att skrämma bort de extra kilon jag har & hade redan när jag blev gravid. Men det får blir ett annat inlägg en annan gång!

 

 
Kommentera inlägget här: