Sjölyckan

Två små liv. En stark kärlek. Ett drömhus på plats. En näve hundhår. En nypa katthår. Några ulliga & en skvätt rock.

När man hittat hem

Kategori: Vardagen


Vi har fortfarande en hel del kartonger att packa upp. Jag trodde inte man skulle ha så mycket med sig från en 2a men oj vad jag misstog mig. När man dessutom gjort sig av med en del förvaringsmöbler och inte köpt på sig något nytt än är det svårt att få plats. Men det går på rätt håll. Vi trivs i alla fall väldigt bra. Båda kände vi ett lugn liksom när vi väl flyttat in. Som att vi kommit hem.

Hundarna & katterna trivs och hundarna verkar nöjda med sitt hundhus. Jag fick dessutom två små soffor av en kollega så nu har killarna (som inte får vara i soffan eller sängen inne) varsin soffa att sova i på dagarna!

 

TV & dator blir det dock inte mycket med just nu. Vi som skulle vara tvungna att fixa Boxer eller parabol (har haft kabel via bostadsrättsföreningen tidigare) behöver knappast varken det ena eller det andra eftersom vi har fullt upp med de fyra kanalerna vi har via det analoga nätet nu (1an, 2an, 4an & 6an) - haha! Vi får se vad det blir & när det blir.

Datorn som gick kaputt har inte blivit ersatt så därför blir det inte mycket internetanvändande heller. Mer än via telefonen då & jag gillar inte att blogga via den. Det blir liksom inte samma sak.

På Instagram uppdaterar jag dock  ganska kontinuerligt & här kommer de senaste bilderna därifrån:

Kommentera inlägget här: